Loading...

Ulasan Perlawanan Kelantan menentang Sarawak berakhir dengan seri

Loading...
Ulasan Perlawanan Kelantan menentang Sarawak berakhir dengan seri - Hallo sahabat MALAYSIA DALAM MAKLUMAT, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ulasan Perlawanan Kelantan menentang Sarawak berakhir dengan seri, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel info baru, Artikel kesihatan, Artikel politik, Artikel sosial, Artikel sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ulasan Perlawanan Kelantan menentang Sarawak berakhir dengan seri
link : Ulasan Perlawanan Kelantan menentang Sarawak berakhir dengan seri

Baca juga


Ulasan Perlawanan Kelantan menentang Sarawak berakhir dengan seri


PEMAIN Sarawak, Mateo Roskam (tengah) melepaskan rembatan kencang di hadapan pintu gol lawan dalam perlawanan Liga Super menentang Kelantan di Stadium Negeri Petra Jaya, Kuching. - Foto Nadim Bokhari

PETRA JAYA: Sentuhan penyudah tumpul terus menghantui Sarawak apabila terikat tanpa jaringan ketika melayan kunjungan Kelantan dalam aksi Liga Super di Stadium Negeri, Kuching, sebentar tadi. 

Kelebihan beraksi di laman sendiri nyata gagal dimanfaatkan sepenuhnya meskipun pasukan kendalian David Usop dilihat mampu mencipta kemenangan yang dicari. 

Bermula garang seawal minit kelapan, tandukan Tommy Mawat Bada melepasi palang gol diikuti cubaan Shreen Tambi pada minit ke-29 sedikit melambung. 

Perlawanan seimbang dengan kedua-dua pasukan mengamalkan corak permainan berhati-hati namun kedudukan 0-0 kekal sehingga tamat separuh masa pertama. 

Bersambung babak kedua, tuan rumah mula memperkemaskan jentera serangan dengan mengasak kubu pertahanan Kelantan. 

Mateo Roskam terlepas peluang menjaringkan gol pertama pada minit ke-54 selepas percubaan Tommy dari luar kotak penalti terkena tiang. 

Kelantan kembali mengimbangi perlawanan dengan melakukan serangan balas ketika Sarawak ghairah menggempur benteng pelawat. 

Kapten Kelantan, Badhri Radzi hampir membuka tirai jaringan pada minit ke-65 ketika berdepan satu lawan satu dengan penjaga gol, Shahril Saari namun percubaannya ditepis keluar. 

Sarawak seakan hilang punca ketika Kelantan mula mengawal perlawanan dan menggandakan asakan memaksa barisan pertahanan yang diketuai Ronny Harun bekerja keras di bahagian bawah namun tiada jaringan disaksikan sehingga tamat permainan.

Sumber : BHARIAN


Demikianlah Artikel Ulasan Perlawanan Kelantan menentang Sarawak berakhir dengan seri

Sekianlah artikel Ulasan Perlawanan Kelantan menentang Sarawak berakhir dengan seri kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ulasan Perlawanan Kelantan menentang Sarawak berakhir dengan seri dengan alamat link https://malaysiadalammaklumat.blogspot.com/2017/04/ulasan-perlawanan-kelantan-menentang.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Ulasan Perlawanan Kelantan menentang Sarawak berakhir dengan seri"

Catat Ulasan

Loading...