Loading...

Kenali Danial Ashraf Bintang Muda Wonderkid Kelantan FA

Loading...
Kenali Danial Ashraf Bintang Muda Wonderkid Kelantan FA - Hallo sahabat MALAYSIA DALAM MAKLUMAT, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kenali Danial Ashraf Bintang Muda Wonderkid Kelantan FA, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel info baru, Artikel kesihatan, Artikel politik, Artikel sosial, Artikel sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kenali Danial Ashraf Bintang Muda Wonderkid Kelantan FA
link : Kenali Danial Ashraf Bintang Muda Wonderkid Kelantan FA

Baca juga


Kenali Danial Ashraf Bintang Muda Wonderkid Kelantan FA

Foto : Fauzi Mamat TRWKB

Muhammad Danial Ashraf Abdullah dilahirkan 08 Januari 1997) adalah pemain bola sepak dari Malaysia yang bermain untuk kelab pasukan Kelantan FA dalam saingan Liga Super 2017.

Danial Ashraf memulakan kerjayanya dengan Kelantan FA U19 pada tahun 2014. Beliau juga merupakan sebahagian daripada pasukan yang memenangi Piala Belia 2014 buat kali kedua buat pasukan Kelantan FA U19 dan juga turut menjaringkan gol dalam perlawanan akhir menentang PDRM FA U19.

Pada tahun 2015, beliau telah dipinjamkan kepada pasukan Harimau Muda C sebelum program itu dibatalkan, kemudian beliau kembali semula bersama pasukan Kelantan U19. 


Beliau kemudian dinaikkan pangkat untuk Kelantan FA U21 pada 2016 dan juga memenangi Piala Presiden 2016 dan Kelantan FA merupakan pasukan paling terbanyak memenangi Piala Presiden sebanyak 7 kali, tidak lupa pemain ini menjaringkan gol dalam perlawanan akhir menentang U21 T-Team dan juga turut menjadi penjaring terbanyak kejohanan dengan 19 gol !


Image result for danial ashraf kelantan 2017
Pada Tahun 2017, Beliau diserapkan dalam skuad senior Kelantan FA dibawah jurulatih Zahasmi Ismail, pada awal musim beliau jarang mendapat kepercayaan dan tempat pemain kesebelahan utama kerana bersaing dengan ramai pemain otai dan berbakat. Beliau menjaringkan gol pertama ketika beraksi cemerlang berganding dengan pemain import Mohammed Ghaddar ketika menumbangkan Pulau Pinang dengan jaringan 5-1.

Sumber : Wikipedia


Demikianlah Artikel Kenali Danial Ashraf Bintang Muda Wonderkid Kelantan FA

Sekianlah artikel Kenali Danial Ashraf Bintang Muda Wonderkid Kelantan FA kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kenali Danial Ashraf Bintang Muda Wonderkid Kelantan FA dengan alamat link https://malaysiadalammaklumat.blogspot.com/2017/04/kenali-danial-ashraf-bintang-muda.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kenali Danial Ashraf Bintang Muda Wonderkid Kelantan FA"

Catat Ulasan

Loading...